top of page

מה הקשר בין דיכאון לטרנינג?


"אני בדיכי""... סיפרה לי בחורה שהגיעה אליי לטיפול. "מה זה אומר?" "אין לי כח לכלום, אני כל היום במיטה, גם כשאני מתעוררת ממש מוקדם". "ומה את עושה כשאת במיטה?" "חושבת מחשבות, שמעציבות אותי וגורמות לי לבכות. ואז אני ממש לא מסוגלת לקום מהמיטה".. זה מעגל טיפוסי של מחשבות, רגשות, התנהגות ותחושות גופניות. המעגל כובל את קורבנותיו ומרתק אותם למיטה ומשמר את הדיכאון.

 

מספר דברים שכדאי לדעת על דיכאון: # לדיכאון דרגות חומרה. # בימינו אנו נוטים להשתמש במילה זו ביתר קלות והיא די מקובלת חברתית בכל מיני סיטואציות גם של אכזבה, פרידה, כשלון. ואכן עם השנים יש יותר דיכאון מבעבר וגם יש ירידה בגיל הדיכאון שמופיע לראשונה. # בחלק גדול מהפעמים- גם אם לא נטפל בדיכאון הוא יחלוף מעצמו עד כחצי שנה מהתחלתו. # נכון להיום הטיפול המוצלח לדיכאון הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי. במקרים של דיכאון חמור נעזרים גם בטיפול תרופתי.

אז מה אפשר להציע לאותה הבחורה שמספרת שהיא בדיכאון? הרי אם מדובר במעגל שמזין את עצמו, צריך קודם כל לסדוק אותו במקום אחד.

במקרים אלו המשימה הראשונה שאתן לבחורה זו היא משימה שנקראת "הפעלה התנהגותית". "צאי מהטרנינג!!" חזרי לשגרת הבוקר אליה היית רגילה: לקום, לצחצח שיניים, להתקלח, להתלבש(לא בטרנינג). הפעולות הללו בלבד יכולות לשבור את מעגל הדיכאון ולהתחיל תהליך של ריפוי. בהמשך נזרים לחלל שיווצר כלים שיסייעו גם בחלקים של מחשבות, רגשות ותחושות גופניות שמתלוות לדיכאון. ניתן לקבל פרטים נוספים כאן

bottom of page